Znáte nizozemské spojky? Otestujte se!

10.06.2014 11:04

Dokážete doplnit správně všechny spojky do těchto vět?


1. De voorlichter wil brand voorkomen, ...... geeft hij een aantal tips.

2. Hij studeert hard ..... hij later een goede baan krijgt.

3. Ik doe de afwas, ... jij de was strijkt.

4. Zij werd wakker, ..... de baby hard huilde.

5. Ik ga vanavond uit eten ...... ik jarig ben.

6. Linda heeft een keuze gemaakt ..... zij goed had nagedacht.

7. Ik kan niet naar huis ..... het werk klaar is.

8. ..... de les begon, waren alle leerlingen stil.

9. Het lijkt .... onze kinderen verschillende vaders hebben.

10. ..... je ouder wordt, verandert je muzieksmaak.

11. .... meer jij praat, ..... minder ik luister.

12. U kunt een pinpas aanvragen, ..... u uw paspoort meeneemt.

13. Ik ga zeker mee, ..... ik ziek ben.

14. Lea geeft een feest, ..... ze voor haar examen slaagt.

15. Hij was kok .... hij in Frankrijk woonde.


Nejste si jist/a správnou odpovědí?

Pošlete mi věty na anna@dutchforyou.net a já Vám povím správnou odpověď + výklad.

 

Vyhledávání

Kontakt

Anna Phillips - Dutch For You online
Skype: DutchForYou