Citaten van Woody Allen

10.03.2014 16:29

WOODY ALLEN




Woody Allen, pseudoniem van Allen Stewart Konigsberg (Brooklyn, New York, 1 december 1935), is een Amerikaans auteur, acteur, muzikant en vooral filmregisseur van over het algemeen tragikomische films, uiteenlopend van drama's tot comedies.






"Ik heb geen goede reflexen. Ik ben namelijk eens overreden door een defecte auto die door 2 mannen werd voortgeduwd."


"De dood is een toestand van niet bestaan. Wat niet is, bestaat niet. Dus de dood bestaat niet."


"Er zijn ergere dingen in het leven dan de dood. Heeft u ooit een avond met een verzekeringsagent doorgebracht?"


"Geld is beter dan armoede, al was het maar om financiële redenen."


"Psychoanalyse is als muziekles: vijf jaren lang merk je geen enkele vordering en opeens kun je piano spelen."


"Ik ben gestopt met roken. Ik zal een week langer leven. Die week regent het pijpestelen."


"Ik ben niet bang om dood te gaan. Ik wil er alleen niet bij zijn als het gebeurt."


"Ik ben weer zeer depressief. Gisteren werd ik bijna doodgereden door een autobus. Ik zag mijn hele leven aan mij voorbijflitsen, maar het vreemde was dat ik er niet in voorkwam."


"Ik denk veel aan de toekomst, want het is daar dat ik de rest van mijn leven zal doorbrengen."


"Ik had een slechte opvoeding. Ik zat in een school voor emotioneel gestoorde leraars."


"Ik wil niet onsterfelijk worden door mijn werk; Ik wil onsterfelijk worden door niet dood te gaan."


"Liefde is het antwoord, maar terwijl je op het antwoord wacht, stelt seks je een paar leuke vragen."



 

Vyhledávání

Kontakt

Anna Phillips - Dutch For You online
Skype: DutchForYou